lördag 18 februari 2012

Kafferep






Nu i januari och februari har jag gått på handarbetskurs för daglediga mammor. Det har varit riktigt roligt och bl.a. resulterat i en del virkade godsaker. Här är bakverk för ett tjusigt kafferep. För att min lilla tjej ska få en mer nyanserad bild av ätbara saker så har jag också virkat en del nyttigheter, men det inlägget kommer imorgon.

Allt garn som jag använt hade jag och mamma redan i våra skåp, så det var bara att köra igång när lusten att virka dök upp. Det är fördelen med att vara en samlare (och ha en mamma som är en samlare) - ofta finns det färdigt material att pyssla med. När jag kommer på att jag vill pyssla något så ska det helst göras genast! Då har jag inte tålamod att först åka och handla material. Jag pysslar hellre utgående från vad jag kan hitta på av det material jag har. Därför handlar jag ofta material t.ex. på loppisar utan att veta vad det ska användas till. Förr eller senare brukar jag nog komma på något.

1 kommentar:

En silverkantad vardag sa...

Otroligt duktigt och fint! Imponerad som vanligt :)