måndag 11 juni 2012

UFO:n






Gemensam nämnare för dessa bilder är att de föreställer UFO:n (=UnFinished Objects). Det är påbörjade projekt som lämnat på hälft. Så blir det ofta för mig på våren/sommaren när man börjar vara ute mer och hittar på annat att göra. 

Tygerna på den översta bilden ska bli kuddar till sommarstugan. Lapptäcksbitarna på bild två och tre har legat bortglömda i en låda. Tanken var att de skulle bli en babyfilt, men nu är frågan hur många babyfiltar man egentligen behöver när lillan dessutom visar tendenser på att inte vilja ligga kvar på den filt man läggen henne... Finns det andra förslag på vad lapparna kunde användas till?

På fjärde bilden syns min virkade filt, som jag också visat tidigare. Det jobbar jag nog med lite nu och då, men det går ganska långsamt och jag har fortfarande en hel del garn och färger jag vill använda innan jag färdigförklarar projektet.

Sista projektet är en spetsklänning eller -topp som jag draperade på min provdocka. Jag blev inte helt nöjd så jag gissar att det projektet inte kommer att slutföras. 

Inga kommentarer: