måndag 20 augusti 2012

Inspiration på Internet

Jag söker gärna inspiration till pyssel och inredning på nätet. Det finns så otroligt mycket intressant och det kan vara skönt ibland att ta lite paus och se vad andra pysslar med. Här tänkte jag tipsa om tre sidor som är guldgruvor för pysselintresserade.
 
 
Skärmdump från min Pinterest-sida

Pinterest är den perfekta anslagstavlan/moodboarden/klippboken/inspirationsbanken för att samla alla fina bilder och länkar man stöter på när man surfar runt på Internet. Jag är medlem och HÄR kan ni titta på mina bildsamlingar. Man kan titta runt på min eller andras sidor utan att vara medlem, men vill man själv samla bilder till en egen sida så bör man vara medlem.

Skärmdump från craftgawker.com
Craftgawker är en samlingsbank för olika pyssel. Sidan uppdateras ofta med länkar till en mängd intressanta tips och idéer. Härifrån är det också smidigt att "pinna" bilderna direkt till sin Pinterest-sida. 

Mönsterarkivet
Skärmdump från monsterarkivet.blogspot.fi
 
Mönsterarkivet har länkar till gratis mönster, beskrivningar och inspiration för handarbete och pyssel av alla slag.
 
Förutom dessa länksamlingar så läser jag en massa bloggar och så är jag en flitig användare av bildsökfunktionen på google. 
 
Har du bra länktips eller egen sida på Pinterest så tipsa gärna i kommentarfältet!

Inga kommentarer: