onsdag 31 oktober 2012

Nygammal byrå




När spjälsängen flyttade ut ur vårt sovrum i slutet av sommaren så tyckte jag att det skulle passa bra med en nätt byrå där i stället. Jakten på den perfekta byrån blev inte lång, för jag hade turen att ramla över detta exemplar på första loppisbesöket för 18 €.

Byrån var i bra skick och vitmålad, men tyvärr var nyansen lite väl gräddvit/gulaktig för att matcha riktigt bra med övriga inredningen i sovrummet. Nu har jag målat den och samtidigt målade jag den lilla kryddhyllan som också var gräddvit. Den är ett gammalt loppisfynd, liksom tavelramen, klossarna, halsbanden och solglasögonen. Ja, jag hör ju hur det låter. Jag är nog riktigt loppisfrälst...

Första tanken var nog att byta ut mässingsknopparna på byrån, men när 50-talslampan kom på plats så tyckte jag att de "gifte sig" riktigt bra. Lampan är en gammal favorit, som har tillhört makens farmor. 
 

Inga kommentarer: