tisdag 21 maj 2013

Fiskar






Mitt senaste pysselprojekt har varit att sy fiskar och tillverka ett metspö. Maken har ett stort fiskeintresse och nu tänkte jag att lilla tjejen kunde få testa på att meta också (i nybörjarstil). 

Själva metspöet gjorde jag av en gren, ett snöre och kroken från en klädhängare. Fiskarna ritade jag med textiltusch på vitt bomullstyg. Sedan sydde jag ihop dem på maskin, la en extrastark magnet i "munnen" och fyllde med vadd.

Jag har också tidigare gjort ett försök med fiskarna. Då hade jag inte tillräckligt starka magneter, så de fick bli vanliga "kramdjursfiskar". En uggla i samma stil har jag också gjort, men utan magneter.

3 kommentarer:

Eivor Strömdal sa...

Oj va häftigt! Va du kan!

Susanna/Huvikumpu Living sa...

Ja, vilken rolig idé! Ugglan var också jätte fin ;)

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Tack för era fina kommentarer :)!