torsdag 30 januari 2014

Stickad kjol


Visst blev det en kjol av Regias Zoofari garn som jag bloggade om HÄR. Som vanligt när jag stickar och virkar lyckas jag aldrig hålla mig till något mönster (tappar alltid bort mig i räkningen), så jag utgick från något klänningsmönster jag hittade på nätet och följde minskningen på ett ungefär. I något skede tyckte jag den blev onödigt vid och minskade lite tätare och när jag gillade längden så stickade jag några varv resårstickning. För att kunna trä i ett spännband i midjan vid behov stickade jag in små hål i resåren och jag ska nog lägga in ett knytband efter att ha sett dottern provdansa i kjolen.

Det gick bara åt ett nystan till kjolen, så nu får jag hitta på något annat kul med resten. Jag har redan börjat på ett par sockor med korta skaft åt mig själv, men har bara ena klar än så länge.

Inga kommentarer: