tisdag 3 februari 2015

Nu är jag här igen!

Det blev lite längre bloggpaus än jag tänkt, men nu ska jag göra ett försök att väcka bloggen till liv igen. År 2014 var ett bra år och två höjdpunkter var självklart att lillasyster föddes och att vi köpte egnahemshus. Därför känns det extra roligt att börja blogga igen och få dokumentera vårt nya boende. Lite småpyssel blir det väl också mellan varven, men nu i början ska jag försöka göra en rundtur i huset. Hoppas både gamla och nya läsare hittar hit. Ni får gärna skriva en hälsning om ni har lust! 











Här är bilder från matsalen. Redan på första husvisningen föreställde jag mig att Aalto/Artek möbler skulle göra sig bra i detta hus. Därför blev jag så glad när jag hittade denna begagnade matsalsgrupp på nätet. Stolarna är Alvar Aaltos 66 S. I övrigt har vi knappt köpt nya möbler, utan de flesta möbler från gamla lägenheten har hittat sin plats här också. 

Marmortrenden och ljusa träslag passar också bra i detta hus, som är byggt 1987. Annars blir det ganska mycket svart, vitt och grått. 

En av orsakerna till att jag drog ut på bloggpausen var att jag ville göra klart huset innan jag började fota, men jag inser ju att jag aldrig kommer att bli klar. Jag kommer ständigt att flytta omkring möbler, ändra gardiner, dekorera efter säsong o.s.v. Aldrig kommer huset att vara finstädat i alla hörn. Sällan är ljuset tillräckligt bra för att fotografera. Tiden räcker inte alltid till att redigera bilder och dokumentera allt jag vill, så det är väl lika bra att sänka tröskeln och helt enkelt bara sätta igång och blogga. Välkomna igen! Hoppas ni vill hänga med!

 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Yippii!Äntligen!Klart vi vill följa med,du har alltid ngt snyggt å fiffigt att bli inspirerad av!Med glädje väntar jag på rundvandring i ert nya hus!Stort å härligt matsalsbord!Å så darona,så sööta! Kram jeanette

Malena H sa...

Kul!!! Och väntar man på det perfekta tillfället kan man vänta evigheter, bara och sätt igång och göra det bästa av det istället :) Och finstädat i alla hörn med två småbarn? Jag lyckas inte ens göra det utan barn....

Anonym sa...

Härligt Jenny! Vad roligt att du är tillbaka. Jag läser så gärna dina inlägg, Hälsn. Elisabeth

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Tack ska ni ha :)! Så roligt att höra av er Jeanette, Malena och Elisabeth!

Anonym sa...

Jätteroligt Jenny att du är i gång med bloggen igen, har saknat dina inspirerande inlägg! Glad vändag!
/Heidi

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Tack Heidi! Kul att du hittat tillbaka 😃! Hoppas du också hade en fin vändag!