tisdag 28 mars 2017

Stickad tröja






Efter att ha stickat några halsskydd kände jag mig redo att ta mig an ett lite större projekt. Det fick bli en tröja av Drops Air garnet. För att få lite moraliskt stöd övertalade jag min yngsta syster att också påbörja en tröja samtidigt så vi kunde peppa varandra på vägen. Dessutom är det roligt att handarbeta med andra likasinnade. Förra helgen var också mellansystern hemma på besök och nu är vi tre medlemmar i stickjuntan (mamma fungerar dessutom som rådgivare och lånar ut stickor). 

Jag valde att kombinera två mönster från garnstudio.com (DETHÄR och DETHÄR). Dessutom gjorde jag en egen mönsterdetalj med den gråa randen på oket och några andra små förändringar. Det var riktigt roligt att sticka tröjan och garnet är så mjukt och skönt. Nu råkade tröjan bli klar lagom tills vårvärmen kom, men om den blir för varm att använda nu får den vänta till hösten. Det tog ca fyra veckor att sticka tröjan och då har jag stickat ett par halsskydd och gjort andra pyssel mellan också, så en snabbstickad tröja är det. 

I min kategori "STICKA" finns en del andra stickprojekt jag haft de senaste åren. Bland annat en BABYKOFTA när min förstfödde skulle fylla 1 år. Det är förresten hon (som numera är 5 1/2 år) som hjälpt till att fotografera tröjan till detta inlägg. 

2 kommentarer:

Gösta sa...

Snygg tröja på en snygg tjej !

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Tack pappa 😊!